Szukaj

To nie żart. L’Oreal zatrudnił muzułmankę noszącą hidżab do reklamy… szamponu [FOTO + WIDEO]

19-01-2018 22:29
Muzułmanka w hidżabie reklamuje szampon Fot. HuffPost / You Tube / screen YouTube
Podziel się

Amena Khan, popularna blogerka z Wielkiej Brytanii, która od kilku lat nosi hidżab, została zatrudniona przez znaną markę kosmetyczną L’Oreal. Muzułmanka reklamuje serię produktów do pielęgnacji... włosów.

Piękno to nie tylko to, co pokazujesz innym. Chodzi również o to, jak się czujesz – mówi modelka w spocie L’Oreal.

Ile marek robi takie rzeczy? Niewiele – podkreśla Khan. Dosłownie pokazują dziewczynę w chuście – której włosów nie widać – w kampanii dotyczącej włosów – czytamy w brytyjskim „Vogue”.

L’Oréal ma nadzieję, że wybór muzułmańskiej modelki wywoła dyskusje. Twórcy kampanii podkreślają, że chodziło im o zmianę postrzegania kobiet noszących hidżaby.

Kampania L’Oréal pozwala obalić pewne stereotypy, które uważa za bezpodstawne - mówi Adrien Koskas, szef L’Oreal w Wielkiej Brytanii.

Zazwyczaj uważa się, że muzułmanki nie używają kosmetyków, że nie dbają o swój wygląd. Tymczasem jest zupełnie inaczej. Taki sposób myślenia jest krzywdzący. Poza tym kobiety w domach nie noszą hidżabów – wyjaśniają przedstawiciele firmy.

Udział muzułmańskiej modelki noszącej hidżab w reklamie szamponu rzeczywiście wywołał falę komentarzy. Nic dziwnego. Kampania L’Oreal wydaje się mieć podtekst typowo ideologiczny.

Znana brytyjska prawicowa dziennikarka Katie Hopkins zauważa, że L’Oréal najpierw zatrudnia transseksualistę, która otwarcie pisze, że nienawidzi białych ludzi, a teraz muzułmankę, która nie ukrywa swojej wrogości do państwa Izraela.

Koniecznie przeczytaj: Afrykański biskup konwertował na islam i przekształcił kościół w meczet. Kuriozalny powód zmiany wiary [WIDEO]

Czytaj też: Ryzykowali życiem, aby porzucić islam i przejść na katolicyzm. Teraz zadali papieżowi niewygodne pytanie

Kosmetyki do włosów będą reklamowane przez kobiety w hidżabie.
Bikini będą reklamowały kobiety w burkini.
Ubrania będą reklamowały modelki w nikabie.
(...)
Rok 2030, gazetka promocyjna Lidla: oferta hidżabów w okazyjnej cenie - komenuje jeden z polskich internautów.

Tymczasem lewicowe media już piszą o „historycznej” chwili.

L'Oreal Paris przełamuje bariery i przechodzi do historii zatrudniając w kampanii szamponu do włosów kobietę w hidżabie. Tym samym firma dołącza do marek, takich jak Nike, które postawiły na różnorodność – czytamy na internetowym portalu stacji CNN. W niemal identycznym tonie pomysł francuskiego giganta kosmetycznego komentuje „Independent” i „Huffington Post”.

Reklamowanie szamponu przez modelkę, której włosów nie widać, tak naprawdę nie jest niczym nowym. Z tym, że krajach muzułmańskich taki zabieg wynika raczej z konieczności niż z wyboru. Jakiś czas temu niemałą furorę zrobiła parodia malezyjskiej reklamy szamponu, w której modelka myje włosy… nie ściągając hidżabu.

Warto przeczytać: Muzułmanka skarżyła się na ataki na „pokojowo nastawionych” muzułmanów. W odpowiedzi otrzymała nokautującą ripostę [WIDEO]

Podziel się