Szukaj

Ta reklama została uznana za rasistowską – Heineken musiał przepraszać osoby czarnoskóre, które poczuły się oburzone kampanią koncernu [wideo]

29-03-2018 01:07
Heineken z rasistowską reklamą Fot. Mary Berry / YouTube / screen YouTube
Podziel się

Heineken został oskarżony o promowanie rasizmu. Wszystko za sprawą nowego piwa, które koncern chciał wprowadzić na rynek. Reklama wzbudziła kontrowersje wśród osób czarnoskórych – poszło o jeden konkretny szczegół.

W dzisiejszych czasach nie trzeba zrobić wiele, aby zostać oskarżonym o rasizm. Przekonał się o tym Heineken, który po licznych oskarżeniach postanowił wycofać swoją reklamę promującą piwo „light”.

Problematyczna okazała się gra słów, której użyto w kampanii. W reklamie widzimy barmana, który dostrzega piękną kobietę i puszcza w jej stronę po blacie butelkę z piwem. Po drodze „light” mija trzy czarnoskóre osoby, dopiero potem trafia w ręce dziewczyny o jasnym kolorze skóry. Na koniec pojawia się napis „Sometimes lighter is better”, czyli „Czasami lżejsze jest lepsze”. Problem polega na tym, że słowo „light” można przetłumaczyć również jako „jasny”. Wtedy hasło reklamowe to: „Czasami jaśniejszy jest lepszy”,

Koniecznie przeczytaj: Izu Ugonoh w wywiadzie dla TVN24: „W Polsce czuje się bezpiecznie”, „Jestem w stanie zrozumieć, że Polska nie przyjmuje imigrantów” [wideo]

Czytaj też: Rafał Trzaskowski spotkał się z „ofiarą polskich rasistów”. Coś jednak poszło nie tak… Warszawska biblioteka odpowiedziała na oskarżenia [foto]

W sieci internauci uznali, że jest to rasizm ze strony koncernu. Popularny raper Chance the Rapper stwierdził wręcz, że firma zrobiła to celowo, aby zyskać rozgłos na dyskryminacji osób czarnoskórych.

Heineken w oficjalnym oświadczeniu zaznaczył, że firma miała na celu wyłącznie promocję nowego piwa, mimo to przeprasza wszystkie urażone osoby. Ponadto kontrowersyjna reklama została wycofana.

Warto przeczytać: Czarnoskóry Polak, który urodził się w naszym kraju odpowiada na pytanie, czy Polacy są rasistami

Podziel się