Szukaj

Szwedzka firma odzieżowa wywołała falę oburzenia. Wszystko za sprawą najnowszej reklamy, którą uznano za rasistowski skandal [FOTO]

10-01-2018 19:41
Kontrowersyjna reklama H&M Fot. Charles M. Blow / Twitter.com / screen Twitter
Podziel się

Znana szwedzka firma odzieżowa H&M zaprezentowała swoją najnowszą kolekcję ubrań dla dzieci. Jak się jednak okazało towarzysząca temu wydarzeniu akcja promocyjna wywołała falę oburzenia. Wszystko za sprawą, zdaniem wielu, rzekomo rasistowskiego stwierdzenia widniejącego na bluzce czarnoskórego chłopca.

Na ubraniu, które prezentował mały model znajdował się napis: „najfajniejsza małpa w dżungli”. Wielu konsumentów odczytało to jako rasistowski i niesmaczny zabieg marketingowy służący jedynie zwiększeniu sprzedaży najnowszej kolekcji. Ich oburzenie było tak duże, że niemal natychmiast wezwali do bojkotu tej marki.     

Co ciekawe, w tą sprawę czynnie zaangażowała się organizacja The King Centre walcząca, podobnie jak jej patron Martin Luther King, o prawa czarnoskórych osób. W opublikowanym przez nią oświadczeniu możemy przeczytać:

Koniecznie przeczytaj: Odwołano skandaliczną akcję promocyjną włoskiej restauracji. Pomogły stanowcze działania dziennikarzy i polskich placówek dyplomatycznych [FOTO]

Czytaj też: Europoseł PO wywołał prawdziwą burzę. W jednym wpisie oskarżył Polaków o rasizm, szowinizm i antysemityzm. Zdecydowane reakcje internautów [FOTO]

Każda firma powinna zainwestować w szkolenia pracowników, które obejmowałyby kulturalną kompetencję i wrażliwość.

Szwedzka firma H&M w reakcji na tak wiele negatywnych komentarzach konsumentów wydała oświadczenie, w którym poinformowała o usunięciu zdjęcia, a także przeprosiła urażone osoby:

To zdjęcie zostało już usunięte z kanałów dystrybucji firmy i chcielibyśmy przeprosić każdego, który poczuł się urażony.

Warto przeczytać: Szwecja: Młoda dziewczyna nagrywała imigrantów w swojej okolicy. Bardzo szybko została przez nich zaatakowana [WIDEO]

Podziel się