Szukaj

Nowe informacje w sprawie tragicznego wypadku lotniczego Tadeusza Czichona, „Doszło do zatrzymania silnika, samolot wpadł w korkociąg i runął”

09-05-2018 15:58
Tadeusz Czichon Fot. Mgujo csrcui / YouTube / screen YouTube
Podziel się

Jak poinformowała „Gazeta Polska Codziennie”, silnik samolotu, który pilotował Tadeusz Czichon uległ nagłej awarii na wysokości 100-150 metrów, co spowodowało, że maszyna wpadła w korkociąg i runęła na ziemię. Dziennikarze zajmujący się tą sprawą podali również, że awionetka była serwisowana tuż przed samym wypadkiem.

Przypomnijmy, że Tadeusz Czichon zginął w wypadku lotniczym, do którego doszło we wtorek, 1 maja, w pobliżu lądowiska Kołbiel-Skorupy koło Celestynow.

Przyczyny tej tragedii bada Prokuratura Rejonowa w Otwocku i Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych.

Prokutator Marcin Saduś w rozmowie z portalem niezależna.pl przyznał, że w pierwszym testowym locie odbytym tuż po serwisie nie stwierdzono żadnych uchybień. Powiedział również, iż najbardziej prawdopodobną przyczyną wypadku była nagła awaria silnika, co potwierdzają m.in. zeznania świadków:  

Koniecznie przeczytaj: Podkomisja smoleńska zaprezentowała raport techniczny ws. katastrofy polskiego TU-154M. „Eksplozji w kadłubie nie kwestionują Rosjanie” [wideo]

Czytaj też: Sensacyjne ustalenia przyczyn katastrofy smoleńskiej: „Przeprowadzone badania wykazały obecność materiałów wybuchowych”

Awaria jest jedną z tez, w tej chwili najważniejszą, jeśli chodzi o przyczyny tragedii. Jak podał prokurator, pierwszy testowy lot trwał około pół godziny i nie stwierdzono w tym czasie nic niepokojącego. Z relacji świadków wynika, że na wysokości 100-150 metrów doszło do zatrzymania silnika, samolot wpadł w korkociąg i runął.

Na ostateczne wyniki trzeba jednak jeszcze poczekać. Swoje prace prowadzą członkowie Państwowej Komisji Wypadków Lotniczych, którzy po zakończonym śledztwie opublikują raport z ostatecznymi wynikami.

Warto także przypomnieć, że Tadeusz Czichon był szefem firmy teleinformatycznej ATM i współtwórcą polskiej czarnej skrzynki zamontowanej m.in. w TU-154M, który uległ zniszczeniu podczas katastrofy smoleńskiej.  

Warto przeczytać: Prezes fundacji „Łączka” Tadeusz Płużański stanowczo o przyjęciu ustawy 447. „Stwarza furtkę, żeby Polska stała się bankrutem” [wideo]

Podziel się