Szukaj

Niezwykle wymowne. Dziennikarka porównała dwie reklamy tej samej firmy – na rynek polski i zachodni [foto]

12-05-2019 20:29
Reklama Volvo Fot. Volvo / Facebook
Podziel się

Szwedzki koncert motoryzacyjny Volvo przygotował różne wersje kampanii reklamowej. W przypadku grafiki przeznaczonej do promocji w Polsce widzimy tradycyjną rodziną – mamę, tatę oraz chłopczyka w aucie. Wersja anglojęzyczna prezentuje się już dużo bardziej „postępowo”.

Rysunek dopasowany do odbiorcy z Zachodu przedstawia parę gejów i dziecko (w tym wypadku dziewczynka) w aucie. Dodatkowo, jak można zauważyć promocja homoseksualizmu połączona jest z multikulturowością – jeden z mężczyzn ma jasną karnację, natomiast drugi śniadą cerę i wygląd sugerujący arabskie pochodzenie.

A oto reklama w Europie i w Polsce. Proszę znaleźć różnicę... i pokazać znajomym! Dlatego tak bardzo potrzebujemy Komisji ds. Rodziny w Parlamencie Europejskim, aby nasze dzieci nie musiały niedługo oglądać podobnych obrazków w Polsce

Koniecznie przeczytaj: „Rozstrzygnij, czy zdjęcie ilustruje tradycyjny model rodziny”. Pytanie na maturze z WOS, które wywołało kontrowersje

Czytaj też: Wzruszająca polska reklama, która podbija świat [WIDEO]

- komentuje Dominika Chorosińska.

Warto przeczytać: Ta reklama została uznana za rasistowską – Heineken musiał przepraszać osoby czarnoskóre, które poczuły się oburzone kampanią koncernu [wideo]

Podziel się