Zdumiewająca reklama w „GW”. Modlitewnik za „jedyne” 1500 zł [FOTO]
21-04-2017 22:21
Zapewne niejeden z czytelników „Gazety Wyborczej” z niedowierzaniem oglądał reklamę, która pojawiła się dzisiaj w papierowym wydaniu dziennika. Gazeta kojarzona mocno z lewicowym światopoglądem postanowiła bowiem zaproponować kupno... „Modlitewnika Tysiąclecia”.
„Gazeta Wyborcza” po tym jak przychylna jej opcja polityczna przegrała wybory nieustanie boryka się z problemami finansowymi z powodu lawinowo spadającego poziomu sprzedaży gazety. Widocznie Adam Michnik stwierdził, jak zauważają internauci, że „tonący brzytwy się chwyta”, a „żadne pieniądze nie śmierdzą”.
Gazeta zaproponowała swoim czytelnikom kupno jako prezentu komunijnego „Modlitewnika Tysiąclecia” za „jedyne”... 1500 zł.
Koniecznie przeczytaj: Dziennikarz „Gazety Wyborczej” chwali się, że… zablokował rządową kolumnę [WIDEO]
Czytaj też: Mazurek zacytował Schetynie komentarze „GW”. Szef PO nie był zachwycony [WIDEO]
Wzorowany na jednym z najstarszych zachowanych iluminowanych rękopisów liturgicznych, jakie pojawiły się na ziemiach polskich we wczesnym średniowieczu – „Sakramentarzu Tynieckim”. Sakramentarz i jego historia sięgają głęboko do początków korzeni państwa polskiego. Powstał on w latach ok. 1060-1070 r. Zawierał on modlitwy przeznaczone dla kapłana celebrującego Mszę świętą oraz najstarszy w Polsce zapis muzyczny w postaci cheironomicznej. Nazwę zawdzięcza Opactwu Benedyktynów w Tyńcu, w którym był przechowywany – czytamy w opisie przygotowanym przez Dom Emisyjny Manuscriptum.
Wysoka cena modlitewnika ma wynikać z jego zdobień – warstwy złotej farby na otoku oraz wykorzystania kilkudziesięciu kamieni (m.in. turkusów i malachitów).
Reklama skierowana do raczej religijnych osób umieszczona w lewicowej gazecie wywołała falę rozbawienia i kpin w mediach społecznościowych.
Czytelnicy Gazety Wyborczej mogą być nieco zaskoczeni tą wkładką reklamową, to trochę jakby w Radio Maryja reklamowali klinikę aborcyjną – w dość dosadny sposób skomentował sprawę jeden z użytkowników Twittera.
Czytelnicy Gazety Wyborczej mogą być nieco zaskoczeni tą wkładką reklamową, to trochę jakby w Radio Maryja reklamowali klinikę aborcyjną pic.twitter.com/cPSFHXM76i
mdash; Wiktor Świetlik (@WiktorSwietlik) 21 kwietnia 2017
mdash; Krzysiek M.S. (@simplykms) 21 kwietnia 2017
Warto przeczytać: Reżyser „Ucha Prezesa” wywołał burzę. W wywiadzie dla „Wyborczej” nie krył swoich poglądów dotyczących PiS