Szukaj

Obrzydliwa kampania Muzeum Historii Żydów Polskich – zarzuty antysemityzmu i porównywanie obecnej sytuacji z Marcem ’68 [wideo]

27-03-2018 18:15
Kampania Muzeum Fot. Muzeum Historii Żydów / YouTube / screen YouTube
Podziel się

Muzeum Historii Żydów Polskich postanowiło przygotować kampanię poświęconą problemowi antysemityzmu. Z tej okazji przygotowano dwa spoty, które porównują dzisiejszą Polskę z Marcem ’68.

Pierwszy spot stylizowany jest na lata 60. ubiegłego wieku. Słyszymy w nim dwa zdania:

Żyd zawsze będzie Żydem niezależnie od wszystkiego.

Żyd to nie człowiek, to hybryda tzw. żmijowe plemię.

Następnie narrator tłumaczy, skąd taka forma spotu:

Nienawiść zaczyna się od słów. Hejty odczytane przez aktorów to współczesne komentarze internautów. W marcu 1968 władze komunistyczne rozpętały kampanię antysemicką, w efekcie której wyrzucono z Polski około 13 tysięcy Polaków pochodzenia żydowskiego. Dziś powracają nienawistne hasła sprzed 50 lat. Poznaj historię, nie pozwólmy, aby się powtórzyła.

Koniecznie przeczytaj: Kontrowersyjna wystawa w Muzeum Historii Żydów Polskich. Pojawiły się na niej „antysemickie” wpisy Rafała Ziemkiewicza i Magdaleny Ogórek [foto]

Czytaj też: Dariusz Matecki ujawnił, jak wyglądała debata w Muzeum Żydów Polskich. Jego relacja ujawnia bulwersujący sposób działania tej instytucji [wideo]

Drugi spot jest zestawieniem antysemickich wypowiedzi z Marca ’68 z komentarzami, które w ostatnim czasie pojawiły się w internecie. Na nagraniu wypowiedzi internautów czytają uczestnicy wydarzeń marcowych – prof. Łukasz Turski, Agnieszka Arnold, Seweryn Blumsztajn, Józef Lebenbaum, Krzysztof Topolski i Daniel Passnet.

Celem kampanii jest zachęcenie odbiorców do zapoznania się z nową wystawą muzeum: „Obcy w domu. Wokół Marca ‘68”.

Warto przeczytać: Społeczność żydowska współpracowała ze Stalinem – Stanisław Michalkiewicz w bezpośredni sposób tłumaczy, jak wyglądał Marzec ’68 [wideo]

Podziel się