Szukaj

Dodatek o Powstaniu Warszawskim w „New York Times”. Organizatorem akcji jest polski przedsiębiorca [foto]

28-07-2018 19:53
Dodatek o Powstaniu Warszawskim, „New York Times” Fot. Agata Golubiewska / Twitter / screen Twitter
Podziel się

W dzisiejszym wydaniu amerykańskiego dziennika „New York Times” ukazał się specjalny tekst poświęcony Powstaniu Warszawskiemu. Można było w nim przeczytać o heroicznej walce Polaków o wolność. Za akcję odpowiada polski przedsiębiorca.

1 sierpnia 1944 roku ludzkość zapamięta jako jeden z najodważniejszych aktów heroizmu, który kiedykolwiek miał miejsce, w imię walki o wyrwanie się z opresji najczystszego zła, jakiego świat kiedykolwiek doświadczył

- brzmi tekst wstępu specjalnego dodatku o Powstaniu Warszawskim w dzisiejszym „New York Timesie”.

Tekst ukazał się na jednej z pierwszych stron amerykańskiego dziennika, którego średni nakład to milion egzemplarzy. Płatne ogłoszenie reklamowe zawiera najważniejsze informacje na temat wolnościowego zrywu Polaków. Znalazły się z nim także zdjęcia pochodzące ze zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego.

Koniecznie przeczytaj: Pod koniec 1942 r. polski rząd wzywał aliantów do zatrzymania Holocaustu. Amerykański dziennik „New York Times” opublikował ten apel na... ósmej stronie

Czytaj też: „New York Times” zarzucił Polsce współudział w zbrodniach Holocaustu. Stanowcza odpowiedź polskiego ambasadora

Pomysłodawcą akcji i sponsorem artykułu jest prezes Rady Nadzorczej FoodCare Wiesław Włodarski, jeden z najbogatszych Polaków (biznesmen z rankingu „Forbsa” zajął 57 miejsce z majątkiem szacowanym na 530 mln złotych).

Przedsiębiorca zapowiada, że na jednej akcji się nie skończy.

My, jako firma FoodCare na poważnie traktujemy słowo „care” czyli dbałość. Dbamy o naszą markę i naszą firmę i jesteśmy naprawdę dumni z Polski! Na swój sposób, będziemy robić wszystko co możemy, jako patriotyczna firma, aby pomóc zmienić wizerunek Polski na świecie. Będziemy podejmować wiele działań w niedalekiej przyszłości, planujemy nasze akcje długofalowo

- komentuje Wiesław Włodarski.

Bardzo często podróżuję do Ameryki, spotykając się z liderami biznesowymi w Stanach Zjednoczonych. Zawsze miałem do czynienia z niewielką wiedzą na temat Polski, nie mówiąc już o polskiej historii. Zdecydowałem się na tę kampanię, aby uczyć, edukować i pokazywać ludziom polską historię, jednocześnie pracując nad budowaniem dobrej przyszłości dla naszych międzynarodowych relacji

- dodaje polski przedsiębiorca.

FoodCare to właściciel marek takich jak Fitella, Gellwe N-Gine i 4Move i Frugo. Jak zauważył Szymon Krawiec z „Wprost” polska firma produkuje także napój energetyczny Black Energy, którego głównym konkurentem na rynku jest Tiger, niedawno reklamowany skandaliczną grafiką kpiącą z pamięci o Powstaniu Warszawskim.

Warto przeczytać: Niczego głupszego dziś nie przeczytacie – dziennikarz New York Times wytłumaczył, w jaki sposób Polacy doprowadzili do Holokaustu

Podziel się