Dodatek o Powstaniu Warszawskim w „New York Times”. Organizatorem akcji jest polski przedsiębiorca [foto]
28-07-2018 19:53
W dzisiejszym wydaniu amerykańskiego dziennika „New York Times” ukazał się specjalny tekst poświęcony Powstaniu Warszawskiemu. Można było w nim przeczytać o heroicznej walce Polaków o wolność. Za akcję odpowiada polski przedsiębiorca.
1 sierpnia 1944 roku ludzkość zapamięta jako jeden z najodważniejszych aktów heroizmu, który kiedykolwiek miał miejsce, w imię walki o wyrwanie się z opresji najczystszego zła, jakiego świat kiedykolwiek doświadczył
- brzmi tekst wstępu specjalnego dodatku o Powstaniu Warszawskim w dzisiejszym „New York Timesie”.
Tekst ukazał się na jednej z pierwszych stron amerykańskiego dziennika, którego średni nakład to milion egzemplarzy. Płatne ogłoszenie reklamowe zawiera najważniejsze informacje na temat wolnościowego zrywu Polaków. Znalazły się z nim także zdjęcia pochodzące ze zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego.
Koniecznie przeczytaj: Pod koniec 1942 r. polski rząd wzywał aliantów do zatrzymania Holocaustu. Amerykański dziennik „New York Times” opublikował ten apel na... ósmej stronie
Takie ogłoszenie w dzisiejszym @nytimes. Powstanie Warszawskie na całą stronę dziennika, bez owijania w bawełnę. Brawo. pic.twitter.com/5GA4uBlg8U
— Marcin Makowski (@makowski_m) 28 lipca 2018
In today’s @nytimes you can find an article about the 1944 Warsaw Uprising, which will be commemorated on the 1st of August. This was “the most heroic act of bravery... in the fight for freedom”. #WarsawUprising44 #Warsaw #freedom #Poland pic.twitter.com/1fyicpMYxe
— Agata Golubiewska (@AgataGolubie) 28 lipca 2018
Pomysłodawcą akcji i sponsorem artykułu jest prezes Rady Nadzorczej FoodCare Wiesław Włodarski, jeden z najbogatszych Polaków (biznesmen z rankingu „Forbsa” zajął 57 miejsce z majątkiem szacowanym na 530 mln złotych).
Przedsiębiorca zapowiada, że na jednej akcji się nie skończy.
My, jako firma FoodCare na poważnie traktujemy słowo „care” czyli dbałość. Dbamy o naszą markę i naszą firmę i jesteśmy naprawdę dumni z Polski! Na swój sposób, będziemy robić wszystko co możemy, jako patriotyczna firma, aby pomóc zmienić wizerunek Polski na świecie. Będziemy podejmować wiele działań w niedalekiej przyszłości, planujemy nasze akcje długofalowo
- komentuje Wiesław Włodarski.
Bardzo często podróżuję do Ameryki, spotykając się z liderami biznesowymi w Stanach Zjednoczonych. Zawsze miałem do czynienia z niewielką wiedzą na temat Polski, nie mówiąc już o polskiej historii. Zdecydowałem się na tę kampanię, aby uczyć, edukować i pokazywać ludziom polską historię, jednocześnie pracując nad budowaniem dobrej przyszłości dla naszych międzynarodowych relacji
- dodaje polski przedsiębiorca.
FoodCare to właściciel marek takich jak Fitella, Gellwe N-Gine i 4Move i Frugo. Jak zauważył Szymon Krawiec z „Wprost” polska firma produkuje także napój energetyczny Black Energy, którego głównym konkurentem na rynku jest Tiger, niedawno reklamowany skandaliczną grafiką kpiącą z pamięci o Powstaniu Warszawskim.
Black vs Tiger. Właściciel Blacka wykupił całą stronę w NYT, żeby uczcić pamięć o powstaniu warszawskim. Właściciel Tigera tak rok temu uczcił pamięć Powstańców. pic.twitter.com/PNqndvJyaS
— Szymon Krawiec (@SzymonKrawiec) 28 lipca 2018
Warto przeczytać: Niczego głupszego dziś nie przeczytacie – dziennikarz New York Times wytłumaczył, w jaki sposób Polacy doprowadzili do Holokaustu