Lidl usunął krzyż z opakowań swoich produktów. Swoje oburzenie okazali nie tylko Polacy [FOTO + WIDEO]
06-09-2017 20:31
Niemiecki dyskont w imię poprawności politycznej usnął krzyż z opakowań produktów własnej marki. Akcja przeprowadzona także w innych krajach europejskich spotkała się z oburzeniem klientów, którzy zapowiadają bojkot sklepów sieci Lidl.
Symbol chrześcijaństwa został usunięty z grafiki przedstawiającej grecką świątynię na wyspie Santorini. W rzeczywistości kopuła znanego kościoła zwieńczona jest krzyżem, którego brakuje na opakowaniach produktów należącej do Lidla marki Eridanous.
Sieć Lidl usuwa krzyże na opakowaniach żywnościowych przedstawiających greckie kościoły
— Zielonooka ???????? (@DansKKa7) 4 września 2017
https://t.co/qChqZ75dSt pic.twitter.com/hL6y5PH2Tu
Koniecznie przeczytaj: Nagranie, które podbija internet. Lewicowi aktywiści zaczęli uciekać w popłochu, kiedy zobaczyli... krzyż [WIDEO]
Czytaj też: Jerzy Grunwald o sytuacji w Szwecji: „Szykują własnemu społeczeństwu drugi Holokaust” [WIDEO]
Na retusz, który pojawił się przy okazji organizowanego ostatnio w sklepach „tygodnia greckiego”, jako pierwsza zwróciła uwagę belgijska stacja RTL Info.
Z zasady wystrzegamy się wykorzystania symboli religijnych. W ten sposób chcemy podkreślić naszą neutralność – tłumaczył się rzecznik Lidla.
Wkrótce usunięcie krzyża zauważyli klienci w innych krajach, w Austrii, Niemczech, także w Polsce.
W ciekawy sposób swój sprzeciw postanowili wyrazić m.in. Czesi i Bułgarzy.
????‼️????✝️ #CzechRepublic: Haha! Czech Man in #Prague goes shopping at #Lidl with massive Crucifix! Never do remove Christian crosses! pic.twitter.com/zLvGwDvIDn
— Onlinemagazin (@OnlineMagazin) 6 września 2017
????‼️???????? Oops! Meanwhile in #Bulgaria! After #Lidl retouched the Christian Anastasi churches crucifixes on their Greek product range. pic.twitter.com/1K0ZhERcLr
— Onlinemagazin (@OnlineMagazin) 6 września 2017
W związku z falą negatywnych komentarzy i zapowiedzią bojkotu niemiecki dyskont zaczął przepraszać.
Na polskim profilu firmy jako odpowiedź na pytanie oburzonych klientów zaczęła się pojawiać taka regułka:
W Polsce to nie pierwszy raz, kiedy Lidl podpadł katolikom. Wcześniej oburzenie wywołało m.in. hasło „słodki jeżu” i inne utrzymane w tej „stylistyce”.
Kiedyś szydzili z chrześcijaństwa. Potem "przepraszali". Teraz ukrywają krzyże. Znowu "przepraszają". @Lidl_Polska omijam łukiem. pic.twitter.com/aZvJDbjZnl
— Paweł Adamiak (@pawel_adamiak) 6 września 2017
Kilka lat temu z kolei krytykowano telewizyjny spot Lidla, w którym lektor zamiast o Bożym Narodzeniu mówił o „tych wyjątkowych dniach”, w ten sposób unikając wymówienia nazwy chrześcijańskiego święta.
Warto przeczytać: Agresywny imigrant z Afryki krzyczy na ochronę, niemieccy strażnicy zaczynają więc go... przepraszać [WIDEO]