Szukaj

Kupiłeś coś w Kauflandzie lub Biedronce? Koniecznie sprawdź historię konta bankowego

25-11-2017 21:11 (aktualizacja: 27-11-2017 11:11)
Kaufland Fot. Mike Bonitz / flickr.com / CC BY-ND 2.0
Podziel się

Jak podaje portal Niebezpiecznik.pl, Kaufland mógł obciążać karty płatnicze swoich klientów z całego kraju za transakcje, które nie miały miejsca. Niekiedy pobrane kwoty dochodziły do kilkuset złotych.

Sprawa wyszła na jaw, kiedy jeden z klientów zorientował się, że zniknęła mu z konta kwota równa 100 zł, mimo iż nie robił zakupów w tym czasie w Kauflandzie.

Transakcja była oznaczona godziną 0:00:00 natomiast do systemu wprowadzona o godzinie 4:16 rano - powiedział w rozmowie z Niebezpiecznik.pl.

Koniecznie przeczytaj: Dlaczego niemieckie sieci handlowe Lidl i Kaufland z taką łatwością weszły na polski rynek? O tym istotnym fakcie wielu zapomina…

Czytaj też: „Pociągnęła nas jego uczciwość”. Siostra Krystyny Pawłowicz tłumaczy, dlaczego zbiera pieniądze na Mateusza Kijowskiego [WIDEO]

Pieniądze zostały zwrócone klientowi trzy dni później. Mężczyzna poinformował, że kontaktował się w tej sprawie z Biurem Obsługi Klienta firmy. Powiedziano mu wtedy, że problem dotknął większej ilości osób.

Pieniądze, które pobierano z kont klientów za zakupy, których nie zrobili, jednorazowo sięgały nawet 400 zł (taką sytuację wykryto u jednej z pracownic, która robiła zakupy w Kauflandzie).

Niemiecka sieć hipermarketów już odpowiedziała na te doniesienie. Jak tłumaczy, za błąd odpowiada agent rozliczeniowy, którym był eService. Kaufland zapewnia, że awaria została zdiagnozowana, a pieniądze zwrócono na konta klientów.

Niebezpiecznik.pl w związku z tą sprawą poinformował także, że podobna sytuacja dotyczyła zakupów w Biedronce. Jeden z czytelników napisał, że poza nieuprawnionym pobraniem pieniędzy za transakcje w Kauflandzie (równo kwota 200 zł), ściągnięto mu także 300 zł za zakupy w Biedronce, których nie zrobił. Co ciekawe, obie transakcje naliczono w październiku, mimo iż eService informował, że wykryty błąd systemu miał miejsce 16 listopada.

Jeżeli więc, kupowaliśmy coś w Biedronce lub w Kauflandzie, warto na wszelki wypadek dokładnie sprawdzić historię swojego konta.

Portal Nibezpiecznik.pl w ostatniej aktualizacji napisał, że „nie ma powodów, aby łączyć przypadki z Kauflanda i Biedronki, obwiniając o wszystko eService”, ponieważ firma ta zapewniła, że nie prowadzi obsługi sklepów firmy Jeronimo Martins Polska.

Cały artykuł dotyczący sprawy na Niebezpiecznik.pl można przeczytać tutaj.

Warto przeczytać: Słowa posłanki Nowoczesnej wywołały falę spekulacji ws. finansowania Nowoczesnej. Wcześniej sprawę komentował Petru [WIDEO]

Podziel się