Szukaj

W Wielkiej Brytanii zakazano emisji spotu reklamowego Kościoła. Nawet znany ateista był oburzony [WIDEO]

28-11-2016 10:08

W trzech dużych brytyjskich sieciach kinowych przed projekcją filmu „Gwiezdne Wojny” miał być wyświetlany spot stworzony przez Kościół Anglii. Treść krótkiego materiału promocyjnego uznano jednak na tyle „kontrowersyjną”, że film został wycofany z emisji.

Podziel się
Komentarze0
Reklama modlitwy w spocie Kościoła Anglii Fot. JustPray / YouTube / screen

Krótki, około jednominutowy spot stworzony w ramach kampanii „Just Pray” nie spodobał się właścicielom sieci kin, gdyż był… reklamą modlitwy „Ojcze nasz”. Uznano, że taka forma promocji Kościoła może „obrażać uczucia religijne ludzi innych wyznań lub niewierzących”.

Do całej sprawy odniósł się dyrektor ds. komunikacji Kościoła Anglii.

Dla milionów ludzi w Wielkiej Brytanii modlitwa jest stałą częścią ich życia, dziękczynienia i uwielbienia. Towarzyszy im w najczarniejszych godzinach życia - powiedział.

Jest jeszcze czas, żeby kina zmieniły swoją decyzję. Bylibyśmy tym bardzo uradowani – dodał.

Po kontrowersyjnej decyzji trzech dużych sieci kin (które stanowią 80% rynku kinowego), wypowiedział się m.in. Richard Dawkins. Znany promotor tzw. nowego ateizmu, biolog, ewolucjonista i autor głośnej publikacji "Bóg urojony" niespodziewanie stanął po stronie Kościoła:

Jeżeli kogoś obraża coś tak prostego jak modlitwa, to zasługuje na to, by być obrażonym.

Stwierdził, że dla niego to kwestia wolności słowa, choć przyznał, że ze względu na swobodą gospodarczą, właściciele prywatnych kin mogli podjąć taką decyzję.

Krytyczne stanowisko zajął były premier David Cameron, który decyzję sieci kin nazwał „śmieszną”.

Komentarze do: W Wielkiej Brytanii zakazano emisji spotu reklamowego Kościoła. Nawet znany ateista był oburzony [WIDEO]