Globalne ocieplenie to mit. Holenderscy naukowcy opublikowali dowody

02-09-2016 14:53

Według środowisk forsujących tezę o globalnym ociepleniu, kontynentom grozi zalanie z powodu topniejących lodowców, przez które rzekomo podnoszą się poziomy wód. Jednak jak wynika z obliczeń holenderskich naukowców jest wręcz odwrotnie, ponieważ rośnie powierzchnia lądu.

Komentarze0
Drzewa pod rozgwieżdżonym niebem Fot. Jason Jenkins / flickr.com / CC BY-SA 2.0

Według holenderskich naukowców w okresie ostatnich 30 lat powierzchnia lądu na Ziemi wzrosła o 173 tys km2, w tym o 33,7 tys. km2 na wybrzeżach. Oznacza to, że ostrzeżenia ze strony zwolenników teorii globalnego ocieplenia są bezpodstawne. Uważają oni, że w wyniku zwiększania się na Ziemi temperatury topnieją lodowce, a kontynentom grozi zalanie. Jak widać, jest to sprzeczne z wyliczeniami, których dokonali holenderscy naukowcy. Wyniki opublikowano 25 sierpnia br. w serwisie Nature.com.

Wbrew powszechnej opinii dowodów, które obalają teorię globalnego ocieplenia jest bardzo dużo. Opublikowany już kilka lat temu na portalu Global Research tekst autorstwa Roberta M. Cartera rozwiewa wątpliwości co do tego, czy istotnie globalne ocieplenie stanowi zagrożenie dla świata. Carter jest naukowcem paleontologiem, geologiem morskim i naukowcem środowiskowym. Od 30 lat posiada tytuł profesorski. Według niego twierdzenie, że temperatura na świecie stale rośnie zupełnie rozmija się z prawdą.

Mitem jest również to, że średnia temperatura na świecie była stała przed tzw. rewolucją przemysłową. Nie ma bowiem żadnych dowodów na to, że klimat pozostawał niezmienny przed 1900 rokiem. Carter uważa również za nieprawdziwą, a ciągle rozpowszechnianą informację, to, że dalsze wprowadzanie przez człowieka dwutlenku węgla do atmosfery spowoduje niebezpieczne zmiany w klimacie. Profesor ripostuje tę tezę, twierdząc, że nadal nie wyodrębniono spośród czynników naturalnych czynnika ludzkiego, który by wpływał na podniesienie temperatury na Ziemi.

Komentarze do: Globalne ocieplenie to mit. Holenderscy naukowcy opublikowali dowody