Szukaj

Pomysł brytyjskich urzędników może doprowadzić do likwidacji reklam

19-07-2017 15:14

Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklam chce za pomocą cenzury zapobiegać stereotypom. Projekt przewiduje m.in. zakaz występów w reklamach atrakcyjnych modelek, młodych i szczupłych ludzi. Zastąpić ich mają ludzie brzydcy, grubi i niezbyt mądrzy.

Podziel się
Komentarze0
cenzura

O kuriozalnym pomyśle brytyjskich urzędników donosi „The New York Times”. Advertising Standards Authority (ASA) w swoim ostatnim raporcie alarmuje, że reklamy „promują nierealistyczne standardy piękna” oraz stereotypy, które „ograniczają ludziom możliwość wyboru, ich aspiracje lub możliwości życiowe”.

Chodzi przede wszystkim o występujących w reklamach młodych, szczupłych i wysportowanych ludzi, zwłaszcza kobiety. ASA ma też zastrzeżenia do ukazywanego w reklamach modelu życia, m.in. przypisującego kobietom obowiązki domowe.

Chociaż reklama jest tylko jednym z wielu czynników, które przyczyniają się do nierównych wyników płci, ostrzejsze normy reklamy mogą odgrywać ważną rolę w przeciwdziałaniu nierównościom i poprawianiu wyników indywidualnych, gospodarczych i społecznych jako całości - powiedział Guy Parker, dyrektor wykonawczy Urzędu ds. Standardów Reklamy.

Koniecznie przeczytaj: Polityczna poprawność dotyka nawet klasykę literatury dziecięcej

Czytaj też: Staną przed sądem, bo nie puścili dziecka do meczetu

Nasz przegląd pokazuje, że określone formy stereotypów płci w reklamach mogą przyczyniać się do szkody dla dorosłych i dzieci – twierdzi z kolei autorka raportu Ella Smillie.

Urząd zapowiada prace nad wprowadzeniem restrykcyjnych przepisów w tym zakresie. Mają wejść w życie już w 2018 roku. Ma w tym wsparcie m.in. brytyjskich organizacji feministycznych.

Przeciwnicy podobnych regulacji określają je jako triumf skrajnej politycznej poprawności i zamach na wolność słowa. Wielu komentatorów wskazuje, że ich wprowadzenie może oznaczać koniec reklamy w dotychczasowym kształcie, co odbije się na gospodarce – nie tylko na zachęcających do swoich produktów czy usług przedsiębiorcach, ale też na zamieszczających reklamy mediach.

Warto przeczytać: Próba gwałtu na 13-letniej dziewczynce w Blackburn. Policja publikuje nagranie [WIDEO]

Podziel się
Komentarze0

Komentarze: