Szukaj

Zdumiewająca reklama w „GW”. Modlitewnik za „jedyne” 1500 zł [FOTO]

21-04-2017 22:21

Zapewne niejeden z czytelników „Gazety Wyborczej” z niedowierzaniem oglądał reklamę, która pojawiła się dzisiaj w papierowym wydaniu dziennika. Gazeta kojarzona mocno z lewicowym światopoglądem postanowiła bowiem zaproponować kupno... „Modlitewnika Tysiąclecia”.

Podziel się
Komentarze0
Modlitewnik Tysiąclecia w Gazecie Wyborczej Fot. Wiktor Świetlik‏ / Twitter / screen Twitter

„Gazeta Wyborcza” po tym jak przychylna jej opcja polityczna przegrała wybory nieustanie boryka się z problemami finansowymi z powodu lawinowo spadającego poziomu sprzedaży gazety. Widocznie Adam Michnik stwierdził, jak zauważają internauci, że „tonący brzytwy się chwyta”, a „żadne pieniądze nie śmierdzą”.

Gazeta zaproponowała swoim czytelnikom kupno jako prezentu komunijnego „Modlitewnika Tysiąclecia” za „jedyne”... 1500 zł.

Wzorowany na jednym z najstarszych zachowanych iluminowanych rękopisów liturgicznych, jakie pojawiły się na ziemiach polskich we wczesnym średniowieczu – „Sakramentarzu Tynieckim”. Sakramentarz i jego historia sięgają głęboko do początków korzeni państwa polskiego. Powstał on w latach ok. 1060-1070 r. Zawierał on modlitwy przeznaczone dla kapłana celebrującego Mszę świętą oraz najstarszy w Polsce zapis muzyczny w postaci cheironomicznej. Nazwę zawdzięcza Opactwu Benedyktynów w Tyńcu, w którym był przechowywany – czytamy w opisie przygotowanym przez Dom Emisyjny Manuscriptum.

Koniecznie przeczytaj: Dziennikarz „Gazety Wyborczej” chwali się, że… zablokował rządową kolumnę [WIDEO]

Czytaj też: Reżyser „Ucha Prezesa” wywołał burzę. W wywiadzie dla „Wyborczej” nie krył swoich poglądów dotyczących PiS

Wysoka cena modlitewnika ma wynikać z jego zdobień – warstwy złotej farby na otoku oraz wykorzystania kilkudziesięciu kamieni (m.in. turkusów i malachitów).

Reklama skierowana do raczej religijnych osób umieszczona w lewicowej gazecie wywołała falę rozbawienia i kpin w mediach społecznościowych.

Czytelnicy Gazety Wyborczej mogą być nieco zaskoczeni tą wkładką reklamową, to trochę jakby w Radio Maryja reklamowali klinikę aborcyjną – w dość dosadny sposób skomentował sprawę jeden z użytkowników Twittera.

Warto przeczytać: Mazurek zacytował Schetynie komentarze „GW”. Szef PO nie był zachwycony [WIDEO]

Podziel się
Komentarze0

Komentarze: