Szukaj

„Gazeta Wyborcza” przeprasza Macierewicza. I to na pierwszej stronie!

25-10-2016 10:23

Na pierwszej stronie poniedziałkowego (24.10.) wydania „Gazety Wyborczej” zamieszczone zostały przeprosiny dla Antoniego Macierewicza za „nieprawdziwą i szkalującą jego dobre imię informację”, która zdaniem sądu pojawiła się w artykule „GW” z lipcu 2008 roku.

Podziel się
Komentarze0
Antoni Macierewicz - minister obrony narodowej Fot. Adrian Grycuk / wikimedia.org / CC BY-SA 3.0

Antonii Macierewicz po opublikowaniu w „Wyborczej” artykułu na jego temat, pozwał w 2011 r. redaktora naczelnego dziennika Adama Michnika oraz Agorę, wydawcę „GW” za naruszenie dóbr osobistych. Chodziło o zmieszczoną na łamach „Wyborczej” informację, że Macierewicz „wsadził do państwowych spółek swojego bratanka, kolegów z komisji ds. WSI i dawnych znajomych”.

Sąd I instancji nakazał Agorze przeproszenie obecnego szefa MON na pierwszej stronie „GW”. Po odwołaniu się wydawcy, sąd apelacyjny wstrzymał egzekucję wyroku.

Na początku tego roku „Gazeta Polska Codziennie” informowała, że wyrok nadal nie został wykonany. Agora odpowiadając na te zarzuty, stwierdziła, że jest to nieprawdą, gdyż „obecnie toczy się postępowanie sądowe dotyczące warunków publikacji oświadczenia”. Ostatecznie dziennik zamieścił przeprosiny na ministra obrony narodowej.

Oświadczenie opublikowane na pierwszej stronie „Wyborczej” brzmi następująco:

Spółka Agora S.A. – wydawca dziennika „Gazety Wyborczej” – przeprasza Pana Antoniego Macierewicza i wyraża ubolewanie za dopuszczenie do publikacji nieprawdziwej i szkalującej jego dobre imię informacji, że Pan Macierewicz „wsadził do państwowych spółek swojego bratanka, kolegów z komisji ds. WSI i dawnych znajomych”, zawartej w artykule pt. „Drużyna Macierewicza – ile cię trzeba cenić” zamieszczonym w ww. gazecie z dnia 29 lipca 2008 r.

Co ciekawe, na drugiej stronie dziennika znalazła się informacja od wydawcy, że „Gazeta Wyborcza” zamieszcza przeprosiny z szacunku dla wyroku sądu, a nie dlatego, że zgadza się z jego treścią.

Komentarze do: „Gazeta Wyborcza” przeprasza Macierewicza. I to na pierwszej stronie!