Szukaj

Producent Super Ruchacza wypuszcza na rynek energetyk o nazwie Żołnierze Wyklęci

27-07-2016 09:18

Firma 8k po sukcesie Super Ruchacza wpadła na nowy, marketingowo chwytliwy pomysł - produkt nawiązujący do modnych ostatnio nastrojów patriotycznych. Od sierpnia w sprzedaży pojawi się napój energetyczny o nazwie Żołnierze Wyklęci. Kontrowersyjny pomysł producentów budzi wiele emocji.

Podziel się
Komentarze0
Napój energetyczny o nazwie Żołnierze Wyklęci

Marek Bartosiński z 8k w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” powiedział, iż inspiracją do wypuszczenia na rynek Żołnierzy Wyklętych był dający się ostatnio zaobserwować wysyp gadżetów patriotycznych – kubków, t-shirtów itp. Dodał również, że celem wprowadzenia do sprzedaży nowego napoju nie jest wyłącznie biznes. Firma 8k planuje część zysków przeznaczyć na fundację związaną z Żołnierzami Wyklętymi. Zdaniem Bartosińskiego produkt pomoże też zwiększyć zainteresowanie bohaterami narodowymi oraz historią Polski wśród młodzieży. Grupą docelową mają być przede wszystkim patrioci i kibicie, dla których kultywowanie pamięci Żołnierzy Wyklętych jest bardzo istotne.

Przedstawiciele niektórych organizacji patriotycznych są jednak oburzeni wykorzystywaniem w ten sposób ważnych symboli narodowych. Wojciech Łuczak z fundacji „Niezłomni” zabieg firmy uważa za zwykłą prowokacją, która ma za zadanie wyłącznie wypromować i zwiększyć sprzedaż produktu. Wojciech Bardoński z Klubu Narodowej Demokracji również ostro krytykuje ten pomysł i zapowiada bojkot napoju.

Zobacz również:

Firma 8k jednak nie widzi nic niestosownego w wykorzystywaniu narodowych symboli w ten sposób. Napój energetyczny nie wydaje im się być mniej odpowiedni od podkoszulków, kubków czy pościeli z motywem patriotycznym.

Widzieliśmy już pościel z symbolem Polski Walczącej i obrazem zgliszcz Warszawy po powstaniu. A wiadomo, co często robi się w pościeli. Napój energetyczny nie jest gorszy od pościeli albo podkoszulka, który po latach użytkowania może służyć za ścierkę do kurzu, kiedy się już zużyje – przekonuje Bartosiński.

Energetyk, który ma kosztować około 3 zł, będzie dostępny wyłącznie w mniejszych sklepach detalicznych. Na puszcze umieszczone zostaną hasła: „Niepokorna krew 1944-1963”, „Polska Siła” i „Bóg, Honor, Ojczyzna”.

Przypomnijmy, że to nie jedyny kontrowersyjny zabieg marketingowy, po który sięgnęła firma 8k. 3 lata temu producent wypuścił na rynek napój o nazwie Super Ruchacz. Produkt miał być skierowany do ludzi o „większym poczuciu humoru i dystansie do świata”, nie przekonało to jednak Komisja Etyki Reklamy, która spot zachęcający do kupna Super Ruchacza uznała za zbyt wulgarny.

Komentarze do: Producent Super Ruchacza wypuszcza na rynek energetyk o nazwie Żołnierze Wyklęci