Szukaj

Reklama obligacji 500+ kosztowała 5,3 mln zł. Ministerstwo ze sprzedaży uzyskało... ułamek tej kwoty

25-11-2016 14:50

Resort finansów, w odpowiedzi na interpelację posła Nowoczesnej, podał, że koszty kampanii reklamowej zachęcającej do kupna przez Rodzinnych Obligacji Skarbowych wyniosły ok. 5 mln zł, podczas gdy kwota uzyskana ze sprzedaży, to zaledwie 783 tys. zł – informuje polsatwews.pl

Podziel się
Komentarze0
Elżbieta Rafalska i Beata Szydło na tle loga programu 500+

Obligacje rodzinne skierowane są wyłącznie do beneficjentów programu 500+. Można je nabyć za kwotę jako rodzina dostaje w ramach świadczenia na dziecko. Cena jednej rodzinnej obligacji wynosi 100 zł. Sprzedaż tych papierów wartościowych ruszyła w październiku. Razem z nią kampania informacyjna.

Paweł Kobyliński, poseł Nowoczesnej, złożył 14 października interpelację z zapytaniem o koszty reklamy obligacji rodzinnych. Ministerstwo poinformowało, że łącznie za promocję w mediach i stworzenie spotu telewizyjnego zapłacono 5,3 mln zł.

Przychód z obligacji rodzinnych wyniósł w październiku 783 270 zł. Ministerstwo finansów twierdzi jednak, że efektów całej kampanii nie można oceniać tylko na podstawie danych z pierwszego miesiąca sprzedaży.

Dostępna kwota, jaką beneficjenci programu „Rodzina 500 plus” mogą przeznaczyć na zakup obligacji rodzinnych, narasta z każdym miesiącem. Zakładamy, że popyt na te instrumenty będzie się ujawniał sukcesywnie, co obserwujemy już w pierwszej dekadzie listopada, w której kupiono wyraźnie więcej obligacji rodzinnych niż w tym samym okresie października – twierdzi Piotr Nowak, podsekretarz MF.

Komentarze do: Reklama obligacji 500+ kosztowała 5,3 mln zł. Ministerstwo ze sprzedaży uzyskało... ułamek tej kwoty