Szukaj

Krystyna Pawłowicz piętnuje nieuczciwość niemieckich handlowców. UOKiK wstępnie przyznaje jej rację

27-09-2016 13:02

Posłanka Prawa i Sprawiedliwości kilka dni temu wyraziła na Facebooku swoje oburzenie praktykami stosowanymi przez Kaufland. Krystyna Pawłowicz napisała: „Sieć NIEMIECKICH sklepów Kaufland w Polsce wprowadza w błąd polskich konsumentów”. Według niej firma, przy pomocy hasła reklamowego „Odkryj i rozkoszuj się naszymi rodzimymi produktami”, sugeruje, że sklepy Kaufland są polskie i tym samym wprowadza klientów w błąd.

Podziel się
Komentarze0
Krystyna Pawłowicz w Sejmie, wrzesień 2013 Fot. Lukas Plewnia / flickr.com / CC BY-SA 2.0

Dokładny wpis Krystyny Pawłowicz brzmi:

Sieć NIEMIECKICH sklepów Kaufland w Polsce wprowadza w błąd polskich konsumentów, zachęcając ich do zakupów u siebie hasłem: „Odkryj i rozkoszuj się NASZYMI RODZIMYMI produktami jak również przepisami odwołującymi się do tradycji polskiej kuchni”. „Naszymi rodzimymi”? Niemieckiego Kauflandu? „Naszymi rodzimymi” Kauflandu są - póki Polska nie jest niemieckim landem – NIEMIECKIE, a nie polskie produkty.

Posłanka, która zamieściła wpis na na swoim Facebooku tydzień temu, dodała też, że powiadomiła Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o stosowanej przez sieć Kaufland nieuczciwej według niej praktyce rynkowej. Jak dowiadujemy się z dalszej części wypowiedzi Pawłowicz, Prezes UOKiK oświadczył, że „podejmie działanie mające na celu wyeliminowanie tych nieprawidłowości”.

Z informacji, jakie uzyskał serwis SuperBiz.pl wynika, że UOKiK wystosował już zapytanie w tej sprawie do sieci Kaufland. Na razie niemiecki przedsiębiorca nie odpowiedział urzędowi. Firma wystosowała jednak jakiś czas temu oświadczenie w tej sprawie. Kaufland w swojej obronie podał, że oferta sieci zawiera ponad 6 tys. polskich produktów, a firma „wspiera krajowych i lokalnych przedsiębiorców”.

Komentarze do: Krystyna Pawłowicz piętnuje nieuczciwość niemieckich handlowców. UOKiK wstępnie przyznaje jej rację